Halaman

Ahad, 3 Julai 2011

Lanie Amysha Juara Pertandingan Bintang Kecil Zon Sarawak

KUCHING: Dorongan dan didikan ibu dalam bidang nyanyian, akhirnya membuahkan hasil apabila pelajar berusia 11 tahun, Lanie Amysha Mohamad Nor, muncul juara Pertandingan Bintang Kecil RTM zon Sarawak 2011.

Pelajar Tahun Lima dari Sekolah Pulo, Petra Jaya di sini mengalahkan tujuhfinalis dengan dendangan lagu berjudul "Memori Tercipta" di sini Sabtu.

Lanie Amysha, yang pernah menyertai pelbagai pertandingan nyanyian sejakbeusia lima tahun, akan mewakili zon Sarawak pada Pertandingan Bintang KecilKebangsaan 2011.


Juara Bintang Kecil RTM 2011 Lanie Amysha Mohamad Nor (tengah) bersama naib juara, Muhammad Shahrezza Abu Samah (kiri) dan pemenang tempat ketiga, Siti Norsenasiah Mohd Aderus (kanan).

Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud menyampaikan hadiah wangtunai berjumlah RM2,000, piala dan sijil kepada Lanie Amysha.

Naib juara disandang oleh pelajar Tahun Tiga Sekolah Encik Buyong di sini,Muhammad Shahrezza Abu Samah, dengan lagu berjudul "Samudera".

Beliau menerima hadiah wang tunai berjumlah RM1,500, piala dan sijilmanakala tempat ketiga dimenangi oleh Siti Norsenasiah Mohd Aderus, 11, dariSekolah Abang Abdul Kadir, Betong, dengan lagu "Tolong Ingatkan Aku".

Beliau menerima hadiah wang tunai RM1,000, piala dan sijil.

Abang Mohd Fhazlly Abang Abd Manaf, 11, yang menyanyikan lagu "MemburuImpian" memenangi anugerah persembahan terbaik.

Pelajar Tahun Lima Sekolah Kebangsaan Abdul Kadir, Betong, itu membawapulang wang tunai RM500, piala dan sijil.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan